Dagens afsnit er del 1 af 2, hvor vi ser på Agile Marketing Manifesto, defineret på et marketing summit i 2012. Jeg har marketing specialist og scrum master, Martin Stahl, i studiet til en snak om manifestet for at forstå agile marketing bedre.
Har det sammenfald med det agile vi kender?
Hvordan kan det hjælpe dig til at danne et eget perspektiv?
Agile Marketing Manifesto
I 2012 samledes en række marketing-professionelle til et summit. De valgte at kaldte dette summit for “Sprint Zero”. Navnet er jo i sig selv en torn i øjet på enhver med forstand på Agile og Scrum, men som om det ikke skulle være nok, så forsøgte de også at definere et manifest, bestående af 7 values og 10 principles:
Agile Marketing Manifesto Values
- Validated learning
- Customer focused collaborations
- Adaptive and Iterative campaigns
- Process of customer discovery
- Flexible Planning
- Responding to Change
- Many small experiments
Agile Markering Manifesto Principles
- Customer satisfaction
- Welcome change
- Frequent delivery
- Collaboration
- Motivated team
- Learning feedback loop
- Constant pipeline
- Learn from failure
- Focus on marketing fundamentals
- Keep it simple
Sammen med Martin Stahl har vi gennemgået deres bud på et manifest, i forsøget på at forstå, hvad deres definition af Agile i en marketing kontekst egentlig er. Vi kommer vidt omkring og når du har lyttet til afsnittet, vil du:
– Forstå hvad begrebet Agile Marketing dækker over og hvor det kommer fra
– Forstå hvad det Agile Marketing Manifest er og hvordan det afviger fra det oprindelige Agile Manifesto
– Høre vores klare holdninger til det Agile Marketing Manifest og kunne danne dine egne
God fornøjelse,
👉 Læs mere om Agile Marketing Manifesto autonomi: agilemarketingmanifesto.org/
👉 Læs mere om podcasten på ugilic.dk/podcast
👉 Find podcasten i din favorit podcast-app eller på ugilic.dk/podcast
👉 Følg Martin på LinkedIn her
#ugilic #AgileMarketing #Agile #denagilepodcast #podcast